Rzeczywiste ograniczenie apetytu?

Aby rzeczywiście ograniczyć swój apetyt nie wolno robić tak drastycznych ruchów, jak objedzenie się do skrajności tak, aby nie móc już patrzyć na jedzenie! Jednak rzeczywiście, jeżeli nie chcesz jeść tak dużo, musisz skupić się na kilku istotnych, psychologicznych aspektach. Przede wszystkim musisz ograniczyć oglądanie telewizji oraz czytanie wiadomości w prasie bądź w Internecie, ponieważ (zgodnie z tym, co mówią badacze specjalizujący się w psychologii odżywiania się) informacje z którymi się zapoznajemy mają wpływ na ochotę na jedzenie. Ponadto zanim siądziesz do drugiego śniadania przypomnij sobie, co jadłaś na pierwszym; przed obiadem powspominaj drugie śniadanie; nie zapominaj o obiedzie w czasie podwieczorku; ciesząc się kolacją przypomnij sobie, co stało na Twoim stole w czasie podwieczorku. Dzięki temu rzeczywiście przestaniesz tak chętnie sięgać po tak zwane „puste kalorie”. Takie wspominanie pozwoli Ci bardziej kontrolować nie tylko wchłaniane przez Ciebie kalorie, ale również pieniądze, które przeznaczasz na swoje posiłki. Jedzenie świadome również będzie miało bardzo dodatni wpływ na nasze odchudzanie – „świadome” to znaczy takie, na które poświęcamy całą nasza uwagę. Wspominanie posiłków nie ma na celu wzbudzenia wyrzutów sumienia, ale przypomnienia o uczuciu sytości i smaku, dzięki czemu ochota na kolejną porcję jedzenia jest mniejsza.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.